20/12/15

Digital Mobile Radio

Τεχνολογία

Το DMR είναι ένα ανοιχτό ψηφιακό πρότυπο που ορίζεται στο Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Τηλεπικοινωνιακών Προτύπων (ETSI) Πρότυπο TS 102 361 μέρη 1-4 [1] και χρησιμοποιείται σε εμπορικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο.

Το DMR, μαζί με τη φάση ΙΙ του προτύπου Ρ25 και του NXDN της εταιρίας Kenwood, είναι οι κύριες τεχνολογίες κινητών επικοινωνιών, κατορθώνοντας την επίτευξη των 6,25 kHz εύρους ζώνης χρησιμοποιώντας τον κωδικοποιητή φωνής AMBE+2.

Το DMR και το Ρ25 Phase ΙΙ, χρησιμοποιούν σύστημα Time Division Multiple Access (διαίρεση χρόνου) δύο Time Slots σε ένα κανάλι 12,5 kHz, ενώ το σύστημα ΝXDN χρησιμοποιεί διαχωρισμό καναλιών 6,25 kHz, χρησιμοποιώντας διαίρεση συχνότητας.

Το DMR σχεδιάστηκε με τρεις τεχνολογικές βαθμίδες.
Η βαθμίδα DMR Ι και ΙΙ (συμβατική λειτουργία) δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά το 2005, ενώ το DMR ΙΙΙ (trunked), δόθηκε στη δημοσιότητα το 2012.

Ο πρωταρχικός στόχος του προτύπου ήταν να ορίσει ένα ψηφιακό σύστημα με χαμηλή πολυπλοκότητα, χαμηλό κόστος και διαλειτουργικότητα με όλους τους κατασκευαστές, έτσι ώστε οι αγοραστές ραδιοσυστημάτων, να μην είναι δεσμευμένοι σε ένα μόνο Brand.

Στην πράξη βέβαια, πολλές εταιρίες δεν έχουν προχωρήσει σε αυτό το ανοιχτό πρότυπο και εισήγαγαν δικά τους χαρακτηριστικά, που καθιστούν τα προϊόντα που προσφέρουν, μη διαλειτουργικά.

Το DMR στην Ελλάδα;

Τα πρώτα επαγγελματικά δίκτυα DMR στην Ελλάδα, πρέπει να έκαναν την εμφάνισή τους πριν από περίπου 2-3 χρόνια (από πληροφορίες μεταξύ τεχνικών Ραδιοδικτύων) με παλαιότερο ίσως, ένα δίκτυο DMR trunking της αστυνομίας στη Θεσσαλονίκη.

Στη συνέχεια ακούγαμε αποσπασματικές ειδήσεις για μεμονωμένους πελάτες και δίκτυα μικρής εμβέλειας (πχ Δήμους, Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας κ.τ.λ).

Δεδομένης της επαγγελματικής μου ιδιότητας, επισκέπτομαι πολλά βουνά και βλέπω τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από δημόσιους, ιδιωτικούς ή Ραδιοερασιτεχνικούς φορείς.

Πρέπει να όμως παραδεχτώ πως ο πρώτος επαναλήπτης DMR στην Ελλάδα, εντός της Ραδιοερασιτεχνικής υποζώνης, τοποθετήθηκε από το συνάδελφο και τεχνικό της αντιπροσωπείας της Motorola, Νίκο SV1NZP και είχα την ευκαιρία να τον δω σε λειτουργία από κοντά.

Ο συγκεκριμένος επαναλήπτης, τοποθετήθηκε στον Υμηττό πριν από αρκετά χρόνια, συνδέθηκε στο Παγκόσμιο δίκτυο και έγιναν αρκετές δοκιμές.

Πιο συγκεκριμένα είχε λειτουργήσει στη συχνότητα 439.000 MHz με διακριτικό SV1U, στα πλαίσια μιας πολύ σύντομης συνεργασίας του Νίκου με το Σύλλογο ΣΕΡ.

Η συνεργασία αυτή διεκόπη και ο αγαπητός Νίκος, τον περασμένο Μάιο του 2015, προσέφερε τον επαναλήπτη στο Σύλλογο RSF Hellas.

Στις 28/6/2015 η RSF Hellas αδειοδότησε το συγκεκριμένο επαναλήπτη, σε συχνότητα εκτός Ραδιοερασιτεχνικής υποζώνης συχνοτήτων, σε μορφή ειδικού Ραδιοδικτύου.

Έτσι , για την τεχνική ομάδα της RSF Hellas, σε συνεργασία πάντα με τον Νίκο, αποτέλεσε πεδίο δοκιμών και εξελίξεων του συστήματος DMR.

Τέλος, πριν από ορισμένες ημέρες, η RSF Hellas, αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία ενός Ραδιοερασιτεχνικού κόμβου DMR, αξιοποιώντας μια παλαιότερη άδεια επαναλήπτη, με διακριτικό SW1F.
Ο επαναλήπτης λειτουργεί ήδη σε Mixed Mode, στις ακόλουθες συχνότητες:

TX 438.812,5 MHz
RX 431.212,5 MHz
Υπότονος αναλογικής χρήσης: 91,5 Hz
Color Code ψηφιακής χρήσης: 1

Προσωρινό σημείο εγκατάστασης, ο Ταύρος Αττικής και με την νέα χρονιά, στην κορυφή του όρους Υμηττός.

Παράλληλα, ακούσαμε και το ξεκίνημα ενεργοποίησης ενός DMR επαναλήπτη, από το Σύλλογο Ραδιοερασιτεχνών Ελλάδας, στα πλαίσια δωρεάς από κατάστημα τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού στην Αθήνα.

Συσκευές

Σίγουρα πρόκειται για πολλά υποσχόμενο Mode, απευθύνεται όμως κυρίως σε επαγγελματίες χρήστες και προς το παρόν θα έλεγα πως δεν ‘’κουμπώνει’’ απόλυτα στις Ραδιοερασιτεχνικές μας συνήθειες.

Κύριος λόγος είναι ο σχεδιασμός και ο τρόπος λειτουργίας των μέχρι τώρα διαθέσιμων πομποδεκτών της αγοράς.

Πρόκειται κυρίως για πομποδέκτες μονής μπάντας λειτουργίας (VHF ή UHF), με απαιτήσεις προγραμματισμού μέσω Η/Υ, σχεδόν για κάθε αλλαγή που επιθυμούμε να πραγματοποιήσουμε.

Πιστεύω ότι η Motorola δεν θα επενδύσει πολλά στο σχεδιασμό πομποδεκτών με Ραδιοερασιτεχνικό υπόβαθρο, καθώς έχει αποδείξει πως επιθυμεί να παραμείνει στο επαγγελματικό πελατολόγιο της.

Σίγουρο είναι πως θα δούμε περισσότερο ενδιαφέρον, από ορισμένους Κινέζους κατασκευαστές, που έχουν κάνει και τα πρώτα ΄ψηφιακά΄ τους βήματα.

Ποιο είναι όμως το μέλλον Ραδιοερασιτεχνικό μέλλον του DMR στην Ελλάδα;

Αν δεν αλλάξουν οι νοοτροπίες των διοικήσεων των Συλλόγων, δεν πρόκειται να φτάσουμε πουθενά.

Το πλεονέκτημα της δικτύωσης των επαναληπτών είναι το μεγάλο όπλο του DMR και απαιτεί ομαδική δουλειά.
Οι μεγάλες ιδέες των πανελλαδικών δικτύων από ένα Σύλλογο, ναυάγησαν μαζί με τους ιδεολόγους τους.

Ο Ραδιοερασιτεχνισμός περνάει κρίση και πρέπει να παραμερίσουμε άμεσα όσους καλλιεργούσαν ιδέες ‘μοναρχίας’.

Με την ευκαιρία της ενεργοποίησης των δυο επαναληπτὠν της Αθήνας, καλώ το Δ.Σ του Σ.Ρ.Ε και της RSF Hellas, να καθίσουν σε ένα τραπέζι, ώστε να δικτυώσουν με μικροκυματική ζεύξη τους 2 ψηφιακούς επαναλήπτες (Υμηττού & Πεντέλης) και να δώσουν την ευκαιρία στους συναδέλφους της Αττικής, να δοκιμάσουν όλα τα πλεονεκτήματα του συστήματος DMR.

Διαφορετικά, απλά θα διαιωνίσουμε όλους αυτούς τους λόγους που έφτασαν το Ραδιοερασιτεχνισμό στο σημερινό του κατάντημα.

Που μπορούν να βρουν πομποδέκτες DMR οι συνάδελφοι:

Φυσικά σε γνωστές επιχειρήσεις των Αθηνών, όπου συμβουλεύουμε να υποστηρίξετε.

Στο διαδίκτυο βρήκαμε πολλούς αξιόλογους πομποδέκτες, όπου μπορούμε να αποκτήσουμε με πολύ λίγα λεφτά (μαζί με τα μεταφορικά).
Ορισμένους από αυτούς μάλιστα, τους δοκιμάσαμε στον επαναλήπτη DMR της RSF Hellas στην Αττική.

Ακολουθούν 2 παραδείγματα:

Κόστος πομποδέκτη με τα μεταφορικά £92.90

www.ebay.co.uk/

Κόστος πομποδέκτη με τα μεταφορικά £119.80

www.ebay.co.uk/

θα παρατηρήσετε πως πρόκειται για τον ίδιο πομποδέκτη, με διαφορετική μάρκα εμπόρου, κάτι που σημαίνει πως με λίγο ψάξιμο μπορούμε να βρούμε πολύ φτηνές λύσεις.

Ευχόμαστε καλά Χριστούγεννα, καλές αγορές και δοκιμές του νέου τεχνολογικού προτύπου DMR.

Για το digitalmode.gr

SV1EDZ
Share:

Πιστοποιημενο Εκπαιδευτικο Κεντρο Πρωτων Βοηθειων.

Διαλεξατε το διαβασατε περισσοτερο :

Merci !!! Ευχαριστούμε!!

Το Ίδρυμα Air Liquide που μας υποστηρίζει με τη χορηγία ιατρικού & μηχανολογικού εξοπλισμού για το δωρεάν κοινωνικό ασθενοφόρο μα...

ΠΡΟΣΟΧΗ το site μας είναι σε ανακατασκευή .
We are ISO 9001: 2008 certified.

Το αρχειο μας

Live καιρος.

Κεραυνοί live

meteoalarm.eu

Follow by Email

Site με καταχωρημενο Copyright.

Visitors Powered by google.

Από το Blogger.